Za 3 miesiące nowa wersja serwisu?

2013-06-03
Za 3 miesiące nowa wersja serwisu?
 

Możemy zresztą uznać że obecny 2013 rok jest czasem podsumowującym wiele zmian rozpoczętych przed laty.

Już od 2008 roku mieliśmy w planach unowocześnienie i dostosowanie serwisu www.wec.com.pl do aktualnych potrzeb i wymagań. Wersja którą jeszcze teraz widzicie została stworzona w 2003 roku, i z niewielkimi zmianami przetrwała do dnia dzisiejszego. Tak wygląda teraz strona główna WEC (staruszka jak na internet a jednak się trzyma):

poprzednia wersja sklepu

Plany planami, a zmiany zachodzące wokół wymusiły ich weryfikację. W 2009 roku wśród naszych Klientów przeprowadziliśmy ankiety których zadaniem było zebranie opinii o naszych słabych i mocnych stronach, oraz oczekiwaniach jakie mają Oni w stosunku do nas.

Wyniki były jednoznaczne – nie tyle wystrój sklepu, czy nowa strona internetowa, lecz w szczególności wyróżnienie się asortymentowo na rynku były szansą na dalszy rozwój firmy.

Od tej chwili całe zasoby skierowaliśmy na rozwój technologiczny oraz zwiększanie poziomu wiedzy naszego zespołu.

Poniżej przedstawię kalendarium by pokazać zakres pracy który wykonaliśmy:

  • Rok 2009 – przeprowadzono analizę potrzeb technologicznych na podstawie której został przygotowany harmonogram wdrożeń. Porównaliśmy szereg technologii i urządzeń, i na podstawie opisanych potrzeb wybraliśmy optymalną linię odlewniczą, oraz pełną technologię projektowania 3D wraz z nowoczesną prototypownią.
  • Rok 2010 – kolejnym elementem zmian w pracowni był zakup nowoczesnego wielofunkcyjnego urządzenia laserowego. Ponadto wdrożyliśmy nowy system CMS, co pozwoliło usprawnić część procesów związanych bezpośrednio z zarządzaniem firmą i produktami.
  • Rok 2011 i 2012 – okres ten został w całości przeznaczony na rozruch obydwu linii technologicznych i szkolenia.

Zaprosiliśmy do współpracy gemmologów, jubilerów, projektantów biżuterii z innych firm i instytucji. Dzięki temu cały nasz zespół odbył w tym okresie ponad 2,5 tys. godzin szkoleniowych (średnio 125 godzin szkoleń na osobę) w większości związanych z warsztatem złotniczym, projektowaniem oraz kamieniami jubilerskimi.

Ponadto pod koniec 2012 roku doposażyliśmy naszą pracownię w nowoczesne urządzenia wspomagające obróbkę złotniczą (palniki wysokotemperaturowe, oraz zanurzeniową linię galwaniczną). Dodatkowo zespół zajmujący się kamieniami został wzbogacony o sprzęt gemmologiczny pomocny w badaniu kamieni szlachetnych.

Jak widzicie nie był to czas zmarnowany, wręcz przeciwnie wykonaliśmy kawał dobrej pracy. Dodatkowo przy wprowadzaniu tych zmian konieczne stało się opracowanie od podstaw procedur związanych z projektami indywidualnymi, i praktyczne organizowanie stanowisk oraz zasad przepływu produktów i informacji w firmie.

Ostatni kwartał 2012 roku był na tyle spokojny że mogliśmy wreszcie podjąć poszukiwania nowego dostawcy technologii dla naszego sklepu i serwisu on-line. W styczniu 2013 roku podpisaliśmy umowę wdrożeniową. Wtedy też rozpoczęte zostały prace nad serwisem, oraz aplikacjami wspomagającymi zarządzanie nowo zaprojektowanymi produktami.

Teraz szykujemy się do startu. Jest to tym bardziej emocjonujące że również w tym przypadku dokonaliśmy gruntownej zmiany całego systemu, i dopiero poznajemy jego możliwości.

Jeżeli wszystko łącznie z testami pójdzie zgodnie z planem to na początku września 2013 roku (po 10 latach działania starej wersji) uruchomimy nowy sklep on-line.

A to jeszcze nie koniec. Na pewno zaskoczymy Was jeszcze niejednym pomysłem. Dlatego zostańcie z nami :)

Do usłyszenia

Artur Węc

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2013
  • Podziel się na:
Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel